Promovare şi cooperare economică

Îndrumar de afaceri

Turcia are o piaţă internă mare, in continuă dezvoltare, atât d.p.d.v al numărului de consumatori (80 milioane consumatori), cât si d.p.d.v al ritmului de creştere. Relaţiile comerciale cu ţările UE se derulează în baza Acordului de Uniune Vamala, semnat in 1995. Din 2005, Turcia este tara candidată la UE si, în perioada de pregătire, primeşte importante fonduri de la UE, suma totală prevăzută fiind de 8 miliarde Euro. Turcia este un important nod comercial în zonă. Firmele româneşti pot folosi partenerii turci pentru a participa ca subfurnizori/subcontractori la proiecte de interes pe pieţele din Orientul Mijlociu (Irak, Iran, Siria/in procesul de reconstrucție), Caucaz (Azerbaidjan, Georgia), Asia Centrala (Turkmenistan, Kazakhstan, Uzbekistan etc.) şi Africa. Turcia are o industrie modernă, în continuă expansiune, cu un potenţial de import, cca 240 mld USD (2017), care oferă importante oportunităţi de export, cooperare şi investiții firmelor romaneşti.

Turcia este o piaţă complexă, în continuă schimbare, care cere adaptabilitate și perseverență. Exportatorii români se pot confrunta pe aceasta piaţa cu politici comerciale contradictorii, decizii juridice, legi şi reglementări imprevizibile, masuri de apărare comercială, inclusiv măsuri administrative (licenţe, standarde, certificate etc.), neconforme cu prevederile Acordului de Uniune Vamala, lipsa de transparență la adjudecarea licitaţiilor. Cunoaşterea reglementarilor și a modului de a face afaceri este foarte dificilă fără sprijinul unui partener local, experimentat, de încredere, care cunoaşte reglementările, legile, limba și are contacte/relaţii in mediul de afaceri.

Pentru intrarea pe piaţă este de preferat, în prima fază, cooperarea cu un reprezentant/agent/distribuitor local şi pe măsura dezvoltării afacerilor, permanentizarea prezenței pe piață prin înfiinţarea unui birou de reprezentare comercială (liaison office) sau a unei filiale/sucursale locale. Potrivit practicii locale, relaţiile personale cu potenţialii parteneri pot contribui definitoriu la stabilirea încrederii şi la succesul în afaceri. Recomandam oamenilor de afaceri din Romania sa studieze Indrumarul de afaceri inaintea angajarii in relatii comerciale cu parteneri din Turcia.

Descarcă Îndrumar

 

Ziua Internațională de Comemorare a Victimelor Holocaustului

04.02.2020

La 30 și 31 ianuarie a.c, ambasadorul României în Republica Turcia, Gabriel Șopandă, a participat la…

Intrevedere la sediul Ambasadei cu Secretarul General OCEMN

27.01.2020

La 21 ianuarie 2020, ambasadorul României în Republica Turcia, Gabriel Șopandă a avut o întrevedere la…

Vizită de promovare economică la invitaţia TIAD

08.01.2020

La 8 ianuarie Ambasadorul României în Republica Turcia, Gabriel Șopandă, alături de consilierul…

Tradiția pomului de Crăciun continuă la Ambasada Romaniei în Republica Turcia.

20.12.2019

La 19 decembrie 2019, ambasadorul Gabriel Șopandă și echipa misiunii diplomatice i-a primit pe romanii …